Geen of slechte verbinding

Heb je een slechte internetverbinding van T-Mobile Thuis? Loop de stappen door om je problemen op te lossen.

Soort verbinding

Heb je problemen met de draadloze (wifi) internetverbinding of bedraad internet?

Ga naar de volgende stap

Heb je wifi problemen op één specifiek apparaat of met meerdere apparaten?

Voor het optimaliseren van je wifi signaal heb je een paar basis adviezen:

  • Heeft je modem antennes, zorg ervoor dat deze goed aangedraaid zitten en naar verschillende richtingen wijzen
  • Plaats je modem zo hoog mogelijk zodat het signaal goed verspreid kan worden
  • Zorg dat je Wifi-modem niet achter een groot object staat, welke het signaal kan hinderen
  • Plaats geen andere elektronische apparaten naast het modem (voorkeur niet dichterbij dan 40 cm)

Indien je op slechts één apparaat geen wifi bereik hebt ligt het vaak aan het apparaat zelf en niet de wifi verbinding. Controleer of je de ‘airplane mode‘ niet ingeschakeld hebt of dat je wifi optie uitstaat.

Indien je problemen hebt op meerdere apparaten controleer dan of de wifi optie op je modem wel ingeschakeld staat. Je kunt deze knop vinden aan de achterkant van je modem. Druk deze in.

Werkt je draadloze internetverbinding weer?

Goed nieuws!

Je kunt weer gebruik maken van T-Mobile Thuis.

Ga naar de volgende stap

Is het draadloze netwerk van T-Mobile Thuis zichtbaar in de lijst van beschikbare netwerken in je huis?

Controleer bij voorkeur met je smartphone of tablet of je het wifi netwerk van T-Mobile Thuis ziet.

De netwerknaam ziet er zo uit: VFNL-XXXXXX, tenzij je een andere naam aan je netwerk hebt toegekend. Probeer verbinding te maken met het netwerk en login met de beveiligingssleutel (WPA2 Key). Deze beveiligingssleutel staat op de meegeleverde sticker. Indien je kunt inloggen en de wifi werkt op een ander apparaat dan waar je problemen mee ondervindt, ligt het probleem aan het apparaat zelf.

Werkt je draadloze internetverbinding weer?

Goed nieuws!

Je kunt weer gebruik maken van T-Mobile Thuis.

Ga naar de volgende stap

Soms zijn er teveel draadloze verbindingen actief op hetzelfde wifi kanaal.

Soms zijn er teveel draadloze verbindingen actief op hetzelfde wifi kanaal, dit kan ervoor zorgen dat het signaal verstoord wordt.

Pas het wifi kanaal aan.

In onderstaande handleidingen wordt per stap uitgelegd hoe je het wifi kanaal kunt aanpassen.

Werkt je draadloze internetverbinding weer?

Goed nieuws!

Je kunt weer gebruik maken van T-Mobile Thuis.

Neem even contact met ons op.

Lukt het je niet om je Wifi aan de praat te krijgen? Maak dan gebruik van onze Wifi-Service. Een team van experts staat voor je klaar om je probleem op te lossen. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen. Helpt dit niet? Dan sturen we helemaal gratis een monteur jouw kant op en zorgen we ervoor dat je Wifi-bereik in huis zo optimaal mogelijk is.

Onze klantenservice is bereikbaar via 0800-0092 (gratis).

Doe je modem enkele seconden uit en daarna weer aan.

Werkt je internetverbinding weer?

Goed nieuws!

Je kunt weer gebruik maken van T-Mobile Thuis.

Ga naar de volgende stap

Probeer de internet kabel (UTP kabel) op een andere poort aan te sluiten. Poort 1 en 2 zijn voor internet.

Werkt je internetverbinding weer?

Goed nieuws!

Je kunt weer gebruik maken van T-Mobile Thuis.

Ga naar de volgende stap

Controleer je bekabeling

Controleer of je bekabeling wel goed aangesloten is. Soms zijn kabels in de knoop of hebben een knik, dit heeft invloed op de kwaliteit.

Zie hier de handleiding om dit goed te controleren

Werkt je internetverbinding weer?

Goed nieuws!

Je kunt weer gebruik maken van T-Mobile Thuis.

Ga naar de volgende stap

Vervang je internetkabel (UTP kabel), wellicht is de kabel beschadigd.

Werkt je internetverbinding weer?

Goed nieuws!

Je kunt weer gebruik maken van T-Mobile Thuis.

Wat vervelend dat de oplossing op je probleem er niet bij zit.

Kijk hieronder of er een onderwerp in de gerelateerde artikelen staat, wat je verder helpt. Wellicht is je vraag al op het forum gesteld. Indien dit niet het geval is kun je zelf op ons forum je vraag stellen zodat andere gebruikers je kunnen helpen. Je dient dat wel eerst in te loggen op de forum homepagina.

Mocht dit niet lukken, dan vind je onderaan de pagina verschillende manieren om je vraag direct aan ons te stellen.

Kom je er niet uit? Stel je vraag aan T-Mobile Thuis

Regel zelf je zaken via het keuzemenu of spreek direct met een medewerker.

0800-0092 (gratis)

De telefonische klantenservice is gesloten

Op dit moment is onze telefonische klantenservice gesloten,
maar we zijn wel 24/7 bereikbaar via het Forum en Facebook.

Openingstijden voor algemene vragen

Je kunt op dit moment niet bellen voor algemene vragen

Maandag t/m vrijdag 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 8:00 - 18:00 uur
Zondag gesloten

Openingstijden voor storingsvragen

 

Maandag t/m vrijdag 6:00 - 0:00 uur
Zaterdag 6:00 - 0:00 uur
Zon- en feestdagen 9:00 - 18:00

Shop