Geen Wifi-verbinding of geen internet
Geen Wifi-verbinding in huis? Het is mogelijk dat je geen Wifi-signaal hebt, maar dat bedraad internet het wel doet. Of andersom. Lees onze tips voor het oplossen van geen Wifi-verbinding.
Meest voorkomend probleem
Vaak zijn er te veel draadloze verbindingen actief op één Wifi-kanaal. Dit zorgt voor verstoring van het signaal. De beste oplossing is het Wifi-kanaal van je modem aanpassen (zie tip 6).
TIP
Nieuwe klant en Standaard (DSL) internet? Check je installatiedatum
De T-Mobile Thuis diensten zijn pas beschikbaar vanaf de installatiedatum. Bekijk heel eenvoudig wat jouw installatiedatum is in My T-Mobile Thuis. Je vindt de installatiedatum ook in de brief bij het Installatiepakket of in de e-mail die je van ons ontvangen hebt.
Het T-Mobile Thuis Installatiepakket wordt tussen de 4 en 7 dagen voor de installatiedatum door PostNL bij je thuis bezorgd. Het is dus mogelijk dat jij een aantal dagen moet wachten totdat het internet bij jou thuis werkt.
TIP
Is er een storing? Check ons Forum of My T-Mobile Thuis
Wanneer er een grote storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op ons Forum. Klik hier om te bekijken of er nu een storing bekend is. Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we het in My T-Mobile Thuis. Klik hier voor de 'Actuele storingen' pagina.
Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.
TIP
Haal je modem van de stroom
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.
Stap 1
Haal de stekker uit het stopcontact
Stap 2
Wacht minimaal 10 seconden
Stap 3
Doe de stekker terug in het stopcontact
Stap 4
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.
Stap 1
Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan ongeveer 10 seconden van de stroom.
Stap 2
Sluit 'm weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart
Stap 3
Verbind je modem weer met de Media Converter met de internetkabel
TIP
Beste plek en afstelling van je modem
De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (door muren) of de richting van de antennes van je modem. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onze tips en kijk wat voor jou van toepassing is!
Verklein de afstand
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Zorg voor een goede plek
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
Hef Wifi-blokkades op
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Antennes aandraaien en richten
Heeft je modem antennes?
- Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid.
- Richt de antennes in de goede richting.
Omhoog
Beste bereik op dezelfde verdieping
Plat en omhoog
Beste bereik op boven- en benedenverdieping
TIP
Heb je een Huawei of Zyxel modem? Pas de frequentie van je modem aan
De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.
5 GHz
- Geen storing van andere apparatuur
- Minder drukke frequentie
2.4 GHz
- Groter bereik
- Ondersteund door alle apparaten
Stap 1
Ga naar de Wifi-optie op je apparaat
Stap 2
In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.
Stap 3
Selecteer 'Verbinden'
Stap 4
Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.
Stap 5
Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'
TIP
Pas het Wifi-kanaal van je modem aan
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.
Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyze apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.
- Voor Android klik hier
- Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'
Tip! Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
Pas het Wifi-kanaal aan
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.
Naar My T-Mobile ThuisInloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.
- Zyxel - Kanaal aanpassen
- Huawei - Kanaal aanpassen
- Draytek 2130 - Kanaal aanpassen
- Draytek 2132 - Kanaal aanpassen
Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.
Heb je nog vragen hierover? Stel deze op ons forum.
TIP
Test je internetsnelheid
Heb je de bovenstaande stappen uitgevoerd? Test dan met onze speedtest of de snelheid van je Wifi is verbeterd.
- Zorg ervoor dat er geen andere apparaten verbonden zijn met het internet
- Controleer of je verbonden bent met je Wifi
- Test niet met oude apparaten. Deze ondersteunen vaak geen hoge internetsnelheden.
TIP
Kom je er niet uit? Maak gebruik van onze Wifi-Service!
Met de Wifi-Service van T-Mobile Thuis heb je geen zorgen meer over je bereik in huis.
Hulp op afstand
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Wifi-Service
Lukt het op afstand niet? Dan sturen we een monteur jouw kant op om een Wifi-check te doen.
Gratis Wifi-versterker
Als tijdens de Wifi-check blijkt dat het bereik niet voldoende is verbeterd, dan installeert de monteur ter plekke een Wifi-versterker voor je.
Gebruik de Wifi-Service en bel onze Klantenservice via 0800-0092 (gratis).
Lees verder over onze Wifi-Service
Veelgestelde vragen op ons Forum
Help, mijn Wifi valt weg!
Dit topic is hèt hulpmiddel om bij jou thuis de Wifi supersnel en stabiel te krijgen! Lees verder
Hebben we je vraag beantwoord? Wil je contact met ons?
En? Heb je kunnen vinden waar je naar zocht op deze pagina?
Geweldig!
6.131
Klanten en jij hebben hun antwoord kunnen vinden via onze online klantenservice
Chat nu met 1 van onze medewerkers
"Hoi, mijn collega’s en ik zijn online om via de chat al je vragen te beantwoorden."
T-Mobile thuis forum:

Forum
Stel je vraag of lees wat anderen hebben gevraagd aan onze Community op ons Forum. Zij staan 24 uur per dag voor je klaar.
0800-0092
Maandag t/m zaterdag 7:00 - 22:00 uur
Zon- en feestdagen: 9:00-18:00 uur