ICON/LOGINandroidantennes_outlinecalendar_outlinecall_outlinechatcheckmarkcheckmarkcheckmarkarrow-downarrow-downarrow-downarrow-leftarrow-leftarrow-leftarrow-rightarrow-rightarrow-rightarrow-rightarrow-uparrow-downcommunities_outlinecountdown_outlinedial-pad_outlinediy_outlinedsl_outlineeditArtboard 1Artboard 1ICON/PDF Copycommunities_outlinefrequentie_outlineicon-5ghzicon-2-4ghzinformation_outlineICON/INTERNETICON/INTERNETmeterlightbulb_graphicallocation_outlinemicrowave_outlinemy-location_outlineicon-pdfpower-plug_outlinedevices-off_outlineuit_outlinesatellite-dish_outlinesettings_outlinekundencenter-v3_outlinetools_outlinetv-apps_outlinetv-archive_outlineArtboard 1unplug_outlinevoicemail-message_outlinewifi-location_outlineafstand_wifiwlan_outline 2

Bedraad internet werkt niet goed of helemaal niet

Werkt je bekabeld internet niet goed of helemaal niet? Lees hier de tips voor het oplossen van dit probleem.

  • De T-Mobile Thuis diensten zijn pas beschikbaar vanaf de installatiedatum. Bekijk heel eenvoudig wat jouw installatiedatum is in My T-Mobile Thuis. Je vindt de installatiedatum ook in de brief bij het Installatiepakket of in de e-mail die je van ons hebt ontvangen.

    Het T-Mobile Thuis Installatiepakket wordt tussen de 4 en 7 dagen voor de installatiedatum door PostNL bij je thuis bezorgd. Het is dus mogelijk dat je een aantal dagen moet wachten totdat het internet bij jou thuis werkt.

  • Wanneer er een grote storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op ons Forum. Klik hier om te bekijken of er nu een storing bekend is. Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we het in My T-Mobile Thuis. Klik hier voor de 'Actuele storingen' pagina.

    Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

  • Controleer of de bekabeling goed is aangesloten. Soms zijn kabels in de knoop of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit. Controleer ook of je de UTP-kabel in de juiste poort hebt geklikt. Poort 1 en 2 worden voor internet gebruikt.

    Lees de handleiding (die op jou van toepassing is) om alles goed te controleren:

  • De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.

    • Stap 1

      Haal de stekker uit het stopcontact

    • Stap 2

      Wacht minimaal 10 seconden

    • Stap 3

      Doe de stekker terug in het stopcontact

    • Stap 4

      Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Heb je een Huawei modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    • Stap 1

      Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan ongeveer 10 seconden van de stroom.

    • Stap 2

      Sluit 'm weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

    • Stap 3

      Verbind je modem weer met de Media Converter met de internetkabel

  • Probeer de internetkabel (UTP-kabel) op een andere poort aan te sluiten. Gebruik je nu poort 1? Probeer het eens in poort 2. Poort 1 en 2 worden voor internet gebruikt.

    Huawei
    Draytek 2130
    Draytek 2132
  • Wellicht is je internetkabel (UTP-kabel) beschadigd. Probeer het eens met een andere UTP-kabel.

  • Heb je de bovenstaande stappen uitgevoerd? Test dan met onze speedtest of de snelheid van je internet is verbeterd.

    • Controleer of je verbonden bent met je bedraad internet
    • Controleer of je kabel niet is opgerold
    • Zorg ervoor dat er geen andere apparaten verbonden zijn met het internet
    • Test niet met apparaten ouder dan 10 jaar. Deze ondersteunen vaak geen hoge internetsnelheden.
    Test je internetsnelheid
  • Forum

    Kijk eens op ons forum. Mogelijk kunnen andere gebruikers jou helpen en andere tips geven om het probleem op te lossen.

    Hulp op afstand

    Kom je er niet uit? Neem contact op met ons via Facebook of Twitter. Je kunt ook bellen of chatten met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Veelgestelde vragen op ons Forum


Problemen met de internet verbinding van T-Mobile Thuis?

Ervaar je Thuis problemen met je internet verbinding? Dan kan dit topic je misschien helpen! Lees verder

We helpen je graag persoonlijk verder

Of bereik ons via:
0800-0092
Openingstijden zijn:
Maandag t/m zaterdag 7:00 - 22:00 uur
Zon- en feestdagen: 9:00-18:00 uur
Let op! Zorg dat je je bankrekeningnummer bij de hand hebt, zodat we je sneller kunnen helpen.
Stel je vraag via ons Forum
Stel 24 uur per dag je vraag aan onze online community
Ga naar ons Forum

Zoek binnen alle pagina's van T-Mobile