ICON/LOGINandroidantennes_outlinecalendar_outlinecall_outlinechatcheckmarkcheckmarkcheckmarkarrow-downarrow-downarrow-downarrow-leftarrow-leftarrow-leftarrow-rightarrow-rightarrow-rightarrow-rightarrow-uparrow-downcommunities_outlinecountdown_outlinedial-pad_outlinediy_outlinedsl_outlineeditArtboard 1Artboard 1ICON/PDF Copycommunities_outlinefrequentie_outlineicon-5ghzicon-2-4ghzinformation_outlineICON/INTERNETICON/INTERNETmeterlightbulb_graphicallocation_outlinemicrowave_outlinemy-location_outlineicon-pdfpower-plug_outlinedevices-off_outlineuit_outlinesatellite-dish_outlinesettings_outlinekundencenter-v3_outlinetools_outlinetv-apps_outlinetv-archive_outlineArtboard 1unplug_outlinevoicemail-message_outlinewifi-location_outlineafstand_wifiwlan_outline 2

Wifi-versterker

Heb je een Wifi-versterker en heb je hulp nodig bij het (opnieuw) instellen ervan of ervaar je problemen met de Wifi-versterker? Bekijk de video of lees onderstaande stappen. We leggen het je graag uit.

  • Om gebruik te maken van de Wifi-versterker maak je verbinding met het netwerk dat eindigt op “_EXT”, bijvoorbeeld TMO-NL12345_EXT

  • Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

    Wifi-kanaal scan

    In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyze apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

    • Voor Android klik hier
    • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'

    Tip! Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

    Pas het Wifi-kanaal aan

    Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

    Naar My T-Mobile Thuis

    Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.

    Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

    Heb je nog vragen hierover? Stel deze op ons forum.

  • De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.

    • Stap 1

      Haal de stekker uit het stopcontact

    • Stap 2

      Wacht minimaal 10 seconden

    • Stap 3

      Doe de stekker terug in het stopcontact

    • Stap 4

      Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Heb je een Huawei modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    • Stap 1

      Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan ongeveer 10 seconden van de stroom.

    • Stap 2

      Sluit 'm weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

    • Stap 3

      Verbind je modem weer met de Media Converter met de internetkabel

  • Heb je de bovenstaande stappen uitgevoerd? Probeer ‘m dan eens op een andere plek in je huis. Een Wifi-versterker te ver van een modem geplaatst, werkt niet optimaal.

  • Hulp op afstand

    Kom je er niet uit? Neem contact op met ons via Facebook of Twitter. Je kunt ook bellen of chatten met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    • Stel direct je vraag!

      via Facebook

      Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur

      Ga naar Facebook
    • Stel direct je vraag!

      via Twitter

      Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur

      Ga naar Twitter

Veelgestelde vragen op ons Forum


Haal het maximale uit je Wifi

Wifi wordt steeds belangrijker in ons leven. We kunnen bijna niet meer zonder. Dan mag het natuurlijk niet traag zijn of zomaar wegvallen. Dit topic helpt je met drie check... Lees verder

We helpen je graag persoonlijk verder

Of bereik ons via:
0800-0092
Openingstijden zijn:
Maandag t/m zaterdag 7:00 - 22:00 uur
Zon- en feestdagen: 9:00-18:00 uur
Let op! Zorg dat je je bankrekeningnummer bij de hand hebt, zodat we je sneller kunnen helpen.
Stel je vraag via ons Forum
Stel 24 uur per dag je vraag aan onze online community
Ga naar ons Forum

Zoek binnen alle pagina's van T-Mobile