ICON/LOGINandroidantennes_outlinecalendar_outlinecall_outlinechatcheckmarkcheckmarkcheckmarkcheckmarkarrow-downarrow-downarrow-downarrow-leftarrow-leftarrow-leftarrow-rightarrow-rightarrow-rightarrow-rightarrow-uparrow-downcommunities_outlinecountdown_outlinedial-pad_outlinediy_outlinedsl_outlineeditArtboard 1Artboard 1ICON/PDF Copycommunities_outlinefrequentie_outlinegeenwticon-5ghzicon-2-4ghzinformation_outlineICON/INTERNETICON/INTERNETmeterlightbulb_graphicallocation_outlinemicrowave_outlinemy-location_outlineicon-pdfpower-plug_outlinedevices-off_outlineuit_outlinesatellite-dish_outlinesettings_outlinekundencenter-v3_outlinetools_outlinetv-apps_outlinetv-archive_outlineArtboard 1unplug_outlinevoicemail-message_outlinewifi-location_outlineafstand_wifiwlan_outline 2

Incasso en achterstand in betalingen

Je betaalt je rekening altijd met een automatische incasso. Ben je benieuwd naar de status van de betaling van je rekening of is de automatische afschrijving niet gelukt? We leggen je graag uit hoe je je rekening betaalt.

Automatisch incasso

Elke maand wordt jouw rekening door T-Mobile Thuis geïncasseerd via een automatische incasso. Wij incasseren het bedrag vanaf het bij ons bekende rekeningnummer altijd tussen de 20ste en de 30ste van de maand. De exacte gegevens kan je terugvinden op je rekening via My T-Mobile Thuis.

Status betaling

In My T-Mobile Thuis zie je je rekeningen en de status van de betaling per rekening. Handig toch?

Als er een nieuwe rekening klaarstaat, dan zie je dat op de Overzichtspagina. De rekening kun je bekijken op de Rekeningenpagina. Wanneer de betaling is voldaan zie je een groen vinkje bij je rekening. Is de betaling niet gelukt? Dan zie je een rood kruisje en het openstaande bedrag.

Bekijk de status van mijn betaling

Werkwijze incasso

Is de betaling van een rekening niet gelukt? Voorkom extra kosten of een blokkade van je diensten. Zorg dat je voorbereid bent met voldoende saldo en controleer of het bankrekeningnummer klopt. Je bankrekeningnummer wijzig je in My T-Mobile Thuis. Lees hieronder alles over de automatische incasso en wat als dit niet gelukt is.

dag
1
De incassodatum

Op je rekening staat wanneer de automatische incasso plaatsvindt. Wees hier dus op voorbereid. Je ontvangt een notificatie per e-mail en je kunt je rekeningen altijd in My T-Mobile Thuis inzien.

Mislukt de eerste incasso? Controleer dan in My T-Mobile Thuis of je rekeningnummer nog klopt.

dag
11
Eerste herinnering

Je ontvangt na 11 dagen een eerste herinnering per e-mail. Hierin staat een betaallink om gemakkelijk je openstaande rekening te betalen.

dag
14
Tweede herinnering

Is de betaling 14 dagen na de eerste herinnering nog niet gelukt? Dan sturen we een tweede herinnering per e-mail. Hierin staat een betaallink om gemakkelijk je openstaande rekening te betalen. We brengen € 15,00 buitengerechtelijke kosten in rekening.

Betaal je niet binnen 14 dagen, dan worden je T-Mobile Thuis diensten geblokkeerd. Je kunt alleen nog bellen naar 112 en naar onze Klantenservice.

dag
29
Derde herinnering

Is de betaling 29 dagen na de tweede herinnering niet gelukt? De T-Mobile Thuis diensten zijn geblokkeerd en de opzegging wordt in gang gezet.

Je kunt dan niet meer opnieuw aangesloten worden. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail en brief. Het openstaande bedrag dragen wij over aan een incassobureau.

Je diensten zijn geblokkeerd, en nu?

Soms lukt het niet om het bedrag te incasseren. Heb je je rekening niet betaald of niet op tijd betaald? Lees hieronder wat er dan gebeurt.

Tijdelijke blokkade

Als het niet gelukt is om 14 dagen na de tweede herinnering te betalen, dan sluiten wij jouw T-Mobile Thuis diensten af. Je kunt dan niet meer internetten, TV kijken en/of bellen met jouw vaste telefoon. Je kunt alleen nog bellen naar 112 en naar onze Klantenservice.

De blokkade op je diensten zetten we stop als je alle openstaande rekeningen volledig betaald hebt. Na ontvangst van de betaling duurt het maximaal 2 uur voordat je weer kunt internetten, TV kijken en bellen met je vaste telefoon. Tip: Betaal met de iDEAL link, dan wordt het het snelst verwerkt.

Handmatige betaling

Is de automatische incasso de eerste keer mislukt en wil je een handmatige overboeking doen? Dat is mogelijk. Maak het volledig openstaande bedrag over naar NL95 COBA 0637 0559 34 t.n.v. T-Mobile Thuis.

Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer ‘spatie’ rekeningnummer. Je klantnummer en rekeningnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.

Let op! Het is belangrijk dat je het kenmerk op de juiste wijze vermeldt, herkennen we het niet? Dan storten we het bedrag binnen 24 uur weer terug.

Veelgestelde vragen op ons Forum


Vragen over je rekening? Wil je weten hoe het zit met je betaling?

In dit topic vind je alle antwoorden!...Lees verder

Hebben we je vraag beantwoord? Wil je contact met ons?

En? Heb je kunnen vinden waar je naar zocht op deze pagina?

Geweldig!

6.131

Klanten en jij hebben hun antwoord kunnen vinden via onze online klantenservice

Chat nu met 1 van onze medewerkers

"Hoi, mijn collega’s en ik zijn online om via de chat al je vragen te beantwoorden."

Start de chat
Of bereik ons via:

T-Mobile thuis forum:

T-Mobile thuis forum Nu online 65.556 vragen al beantwoord

Forum

Stel je vraag of lees wat anderen hebben gevraagd aan onze Community op ons Forum. Zij staan 24 uur per dag voor je klaar.

Naar het Forum
Of bereik ons via:
Of bereik ons via:
0800-0092
Openingstijden zijn:
Maandag t/m zaterdag 7:00 - 22:00 uur
Zon- en feestdagen: 9:00-18:00 uur
Let op! Zorg dat je je bankrekeningnummer bij de hand hebt, zodat we je sneller kunnen helpen.
Stel je vraag via ons Forum
Stel 24 uur per dag je vraag aan onze online community
Ga naar ons Forum

Zoek binnen alle pagina's van T-Mobile