Nummerbehoud


Je kunt ook na je bestelling gebruikmaken van nummerbehoud, waarmee je je vaste nummer bij je oude aanbieder meeneemt en overzet naar T-Mobile Thuis.

In totaal kun je twee vaste nummers naar T-Mobile Thuis meenemen. Als je een tweede telefoonnummer wilt meenemen, dan moet je bij T-Mobile Thuis een abonnement afsluiten voor een tweede telefoonlijn.

Volg de status van je verzoek

De status van je verzoek tot nummerbehoud kun je volgen in My T-Mobile Thuis.

Naar My T-Mobile Thuis

Hoe werkt nummerbehoud aanvragen?

1

Nummerbehoud aanvragen

Met nummerbehoud neem je je vaste nummer bij je oude aanbieder mee en zet je het over naar T-Mobile Thuis. Dat kun je zelfs doen nadat je je bestelling al hebt geplaatst via My T-Mobile Thuis. In totaal kun je twee vaste nummers naar T-Mobile Thuis meenemen. Als je een tweede telefoonnummer wilt meenemen, dan moet je bij T-Mobile Thuis een abonnement afsluiten voor een tweede telefoonlijn.

2

Wij regelen het nummerbehoud met je oude aanbieder

Na het aanvragen van nummerbehoud hoef jij niets meer te doen. Wij nemen contact op met je oude aanbieder en zorgen ervoor dat je met jouw oude vaste nummer bij T-Mobile Thuis kunt bellen.

3

Tijdelijk nummer voor een paar dagen

T-Mobile Thuis zet het verzoek tot nummerbehoud pas door naar je oude aanbieder als je T-Mobile Thuis diensten zijn geactiveerd. De verwerking van het verzoek bij je oude aanbieder zal een paar dagen duren. Dit houdt in dat je gedurende die paar dagen een tijdelijk telefoonnummer van ons krijgt. Dit tijdelijke telefoonnummer krijg je van ons per e-mail opgestuurd.

4

Nummer overgezet

Als je oude aanbieder het verzoek verwerkt heeft en alles klopt, dan wordt je oude nummer automatisch geactiveerd binnen je T-Mobile Thuis abonnement. Het tijdelijke telefoonnummer vervalt automatisch als je oude telefoonnummer naar T-Mobile Thuis is overgezet.

Verzoek tot nummerbehoud afgewezen?

Het kan voorkomen dat de doorgegeven informatie niet correct is. Helaas word je aanvraag dan afgewezen door je oude aanbieder. Je tijdelijke telefoonnummer wordt dan automatisch het nieuwe (permanente) telefoonnummer voor je vaste lijn.

Je verzoek kan afgewezen worden als:
  • Je niet de juiste gegevens van je oude aanbieder hebt doorgegeven;
  • De vaste aansluiting bij je oude aanbieder al is opgeheven of is geblokkeerd;
  • Je aanvraag te vroeg is ingediend: meer dan 2 maanden voordat het abonnement bij je oude aanbieder afloopt;
  • Voor het opgegeven nummer al een verzoek tot nummerbehoud loopt.

Wil je nogmaals een verzoek doen voor nummerbehoud voor hetzelfde nummer, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kom je er niet uit? Stel je vraag aan T-Mobile Thuis

Regel zelf je zaken via het keuzemenu of spreek direct met een medewerker.

0800-0092 (gratis)

De telefonische klantenservice is gesloten

Op dit moment is onze telefonische klantenservice gesloten,
maar we zijn wel 24/7 bereikbaar via het Forum en Facebook.

Openingstijden voor algemene vragen

Je kunt op dit moment niet bellen voor algemene vragen

Maandag t/m vrijdag 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 8:00 - 18:00 uur
Zondag gesloten

Openingstijden voor storingsvragen

 

Maandag t/m vrijdag 6:00 - 0:00 uur
Zaterdag 6:00 - 0:00 uur
Zon- en feestdagen 9:00 - 18:00

Shop