ICON/LOGINandroidantennes_outlinecalendar_outlinecall_outlinechatcheckmarkcheckmarkcheckmarkcheckmarkarrow-downarrow-downarrow-downarrow-leftarrow-leftarrow-leftarrow-rightarrow-rightarrow-rightarrow-rightarrow-uparrow-downcommunities_outlinecountdown_outlinedial-pad_outlinediy_outlinedsl_outlineeditArtboard 1Artboard 1ICON/PDF Copycommunities_outlinefrequentie_outlinegeenwticon-5ghzicon-2-4ghzinformation_outlineICON/INTERNETICON/INTERNETmeterlightbulb_graphicallocation_outlinemicrowave_outlinemy-location_outlineicon-pdfpower-plug_outlinedevices-off_outlineuit_outlinesatellite-dish_outlinesettings_outlinekundencenter-v3_outlinetools_outlinetv-apps_outlinetv-archive_outlineArtboard 1unplug_outlinevoicemail-message_outlinewifi-location_outlineafstand_wifiwlan_outline 2

Geen signaal of geen beeld?

Heb je slecht, haperend of geen beeld op je Interactieve TV Box van T-Mobile Thuis? Probeer dan de onderstaande tips om je TV storing te verhelpen. Met dit stappenplan kunnen we een oplossing vinden wanneer je geen goed TV signaal hebt, je geen beeld en wel geluid ontvangt of wel geluid en geen beeld. Kom je er met het stappenplan niet uit? Dan helpen we je graag persoonlijk verder.

  • De lampjes op je modem geven aan of je een stabiele internetverbinding hebt. Als je geen stabiele internetverbinding hebt, heeft dit invloed op je TV kwaliteit. Loop dan onze tips door voor het oplossen van internet problemen. Ga naar de tips.

    Huawei
    Huawei

    Internet is stabiel bij:
    constant brandend of
    knipperend Internet-lampje

    Draytek 2130
    Draytek 2130

    Internet is stabiel bij:
    constant brandend
    WAN-lampje

    Draytek 2132
    Draytek 2132

    Internet is stabiel bij:
    constant brandend
    WAN-lampje

  • Wanneer er een grote storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op ons Forum. Klik hier om te bekijken of er nu een storing bekend is. Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we het in My T-Mobile Thuis. Klik hier voor de 'Actuele storingen' pagina.

    Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

    • Stap 1

      Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten en controleer of alle stekkers van de HDMI- of SCART-kabels goed in het TV toestel en TV Box vastzitten.

      Huawei
      Draytek 2130
      Draytek 2132
    • Stap 2

      Controleer of de UTP-kabel tussen je TV Box en modem in poort LAN3 (IPTV) of LAN4 (IPTV) van het internetmodem is aangesloten.

      Huawei
      Draytek 2130
      Draytek 2132
    • Stap 3

      Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een UTP-kabel. Haal draadloze oplossingen, zoals splitters, verdelers of Devolo's tijdelijk weg.

      Verbinding
    • Stap 4

      Wellicht is je kabel beschadigd. Controleer of de verbinding (beter) werkt met een andere kabel UTP-, HDMI- of SCART-kabel.

  • De meeste Interactieve TV Boxen staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je Interactieve TV Box een paar seconden uit en aan te zetten.

    • Stap 1

      Koppel de UTP- en stroomkabel los van de TV Box en haal de stekker uit het stopcontact.

      Draytek 2132
    • Stap 2

      Wacht minimaal 20 seconden.

    • Stap 3

      Doe de stekker terug in het stopcontact.

    • Stap 4

      Wanneer de TV Box de volgende melding geeft: "Geen internetverbinding gevonden" dan sluit je de UTP weer aan.

      Ethernet not detected
  • De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.

    • Stap 1

      Haal de stekker uit het stopcontact

    • Stap 2

      Wacht minimaal 10 seconden

    • Stap 3

      Doe de stekker terug in het stopcontact

    • Stap 4

      Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    • Stap 1

      Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan ongeveer 10 seconden van de stroom.

    • Stap 2

      Sluit 'm weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

    • Stap 3

      Verbind je modem weer met de Media Converter met de internetkabel

  • Pak de afstandsbediening van je TV (niet de afstandsbediening van de TV Box) en druk op de input-knop. Deze knop heet soms ook 'Source', 'Bron' of 'AV'. Op '0' drukken werkt soms ook. Kies vervolgens op het TV-scherm de HDMI- of SCART-aansluiting die je hebt aangesloten aan de TV, bijvoorbeeld HMDI 1.

    Tip! Heeft je afstandsbediening niet een input-knop? Kijk dan in de handleiding van de TV.

  • Hulp op afstand

    Kom je er niet uit? Neem contact op met ons via Facebook of Twitter. Je kunt ook bellen of chatten met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    • Stel direct je vraag!

      via Facebook

      Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur

      Ga naar Facebook
    • Stel direct je vraag!

      via Twitter

      Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur

      Ga naar Twitter

Veelgestelde vragen op ons Forum


Last van blokkerig of haperend beeld op TV?

Goed dat je hier bent gekomen, we gaan meteen aan de slag, zodat je snel weer haarscherp beeld hebt... Lees verder

Wil je contact met ons?

Of bereik ons via:
0800-0092
Openingstijden zijn:
Maandag t/m zaterdag 7:00 - 22:00 uur
Zon- en feestdagen: 9:00-18:00 uur
Let op! Zorg dat je je bankrekeningnummer bij de hand hebt, zodat we je sneller kunnen helpen.
Stel je vraag via ons Forum
Stel 24 uur per dag je vraag aan onze online community
Ga naar ons Forum

Zoek binnen alle pagina's van T-Mobile