Verbetering Interactieve TV

Zo wordt televisie kijken nog makkelijker!

Jij wilt natuurlijk optimaal genieten van alle Interactieve TV mogelijkheden. Bij T-Mobile Thuis werken wij constant aan het het verbeteren van onze diensten. We verzamelen alle wensen en proberen deze toe te voegen of te optimaliseren.


Hoe krijg jij de verbeteringen?

Je hoeft niets te doen. Verbeteringen en nieuwe functionaliteiten worden automatisch door een software update op je Interactieve TV Box geïnstalleerd, als de Interactieve TV Box aan staat.

Heb je wensen? Geef ze door

Werkt er iets niet goed aan je Interactieve TV Box of moeten we een nieuwe functionaliteit toevoegen? Geef het door via ons Forum en we gaan er mee aan de slag.

Wat zie jij graag verbeterd?

Verbeteringen maart 2019

  • Uitbreiding Begin Gemist
  • Uitbreiding Pauze/Live
  • Van TV naar Radio met de groene knop
  • Wisselen van ondertiteling met de gele knop
  • Altijd alle Uitzending Gemist menu’s beschikbaar
  • ‘Meer zoals dit’ verbeterd
  • Favorieten altijd actueel
  • Het volumebalkje helemaal vol

Verbeteringen maart 2019

Bij T-Mobile Thuis willen we er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt TV kijken. Daarom hebben we weer een nieuwe update voor onze TV Boxen. In de nacht van 11 op 12 maart zetten we deze update live.

Uitbreiding Begin Gemist

Check hieronder alle zenders met Begin Gemist. Je ziet dan dat bijvoorbeeld nu ook TLC, Viceland en Discovery ook Begin Gemist hebben.

  • NPO 1
  • NPO 2
  • NPO 3
  • RTL 4
  • RTL 5
  • SBS 6
  • RTL 7
  • Veronica / Disney XD
  • NET 5
  • RTL 8
  • RTL Z
  • SBS 9
  • FOX
  • Comedy Central
  • FOX Sports 1
  • Disney Channel
  • TLC
  • Spike
  • 24Kitchen
  • Viceland
  • Discovery
  • Discovery World
  • Discovery Science
  • ID
  • Animal Planet
  • National Geographic
  • Nat Geo Wild
  • BBC First
  • BBC One
  • BBC Two
  • Eurosport
  • Eurosport 2
  • Nickelodeon
  • Cartoon Network
  • NPO Zappelin Extra
  • BoomerangTV
  • BabyTV
  • MTV
  • MTV Live
  • XITE
  • Trace Urban
  • CNN
  • BBC World
  • CNBC Europe
  • CNN Turk
  • NPO Nieuws
  • NPO Politiek
  • Fashion TV
  • CBS Reality
  • ZEN TV
  • GINX
  • Brava
  • ARTE
  • TV5Monde Europe HD
  • TVE
  • Mediaset Italia
  • TV538
  • Playboy TV

Uitbreiding Pauze/Live

Het is al langere tijd mogelijk om op NPO 1, 2 en 3 te pauzeren als je in het bezit bent van een Interactieve TV Box zonder opnamefunctie. Nu is dat ook mogelijk op RTL 4, 5, 7, 8 en Z. Dit gaat heel makkelijk. Met de play/pauze toets play/pause knop op je afstandsbediening. Je kunt een programma tot een uur pauzeren. Je kunt op deze zenders alleen niet doorspoelen. Op de NPO zenders kan dat wel

Van TV naar Radio met de groene knop

Er is veel vraag geweest naar makkelijker switchen tussen TV en Radio. Met één druk op de groene knop groene knop switch je nu snel tussen beide functies. Zo heb je de Radio altijd binnen handbereik.

Wisselen van ondertiteling met de gele knop

Met behulp van de gele knop gele knop wissel je tussen de verschillende talen ondertiteling. Ook zet je de ondertiteling ermee uit. Het kan wel voorkomen dat er geen andere taal beschikbaar is voor de ondertiteling, of dat het programma alleen met ondertiteling wordt uitgezonden. In dat geval kan je de ondertiteling niet aanpassen met de gele knop gele knop.

Altijd alle Uitzending Gemist menu’s beschikbaar

Je ziet altijd alle beschikbare Uitzending Gemist menu’s, ongeacht de zenders in je Favorietenlijst. Dat was eerst anders. Hebben we opgelost!

‘Meer zoals dit’ verbeterd

Bij de ‘Meer zoals dit’ films in de Videoshop en bij Film1 kreeg je eerst vaak dezelfde films te zien als suggesties. Dit hebben we nu aangepast. Je ziet veel meer verschillende films om uit te kiezen.

Favorieten altijd actueel

Als je in de Videoshop en de Film1 shop een film in Favorieten plaatste, bleef deze film daar ook staan als de film niet langer beschikbaar was om te huren. Zo kon het zijn dat je daar een film zag staan die je niet meer kon huren. Dit is nu aangepast. Alle films in die je in Favorieten ziet zijn dus te huren.

Het volumebalkje helemaal vol

Als je het volume van je TV Box op maximaal had staan bleef het volumebalkje altijd nog een stukje leeg. Hierdoor leek het alsof het geluid nog harder zou kunnen. Dit is nu opgelost. Als het volume op maximaal staat is het volumebalkje ook helemaal vol.

Verbeteringen augustus 2018

  • Oplossing ondertiteling via Teletekst 888
  • Oplossing voor geluidsproblemen Radio
  • Foutmelding "Server connection completed"
  • Tulpstekkers en HDMI

Verbeteringen augustus 2018

Onderstaande update is van toepassing op de Interactieve TV Boxen Kamai 510 en Amulet 515. Alle updates tot nu toe, vind je helemaal onderaan deze pagina.

Oplossing ondertiteling via Teletekst 888

Bij het inschakelen van de ondertitelfunctie via Teletekst 888 bleef recht bovenin het beeld de cijfers 888 staan. Dit is nu opgelost. Ook werkt deze ondertitelfunctie nu ook voor BBC ONE en BBC TWO. Je kunt de ondertiteling aanzetten door in Teletekst 888 in te toetsen op je afstandsbediening, en je zet het gemakkelijk weer uit met de "Exit" knop op je afstandsbediening.

Oplossing voor geluidsproblemen Radio

Het kwam voor dat het geluid slecht werd of zelfs helemaal weg viel wanneer er een uur radio werd geluisterd via de Interactieve TV Box. Dit hebben wij opgelost.

Nieuw uiterlijk van Interactieve TV

Foutmelding "Server connection completed"

Ten onrechte werd de melding "Server connection completed" getoond als de Interactieve TV Box opnieuw werd opgestart en geen verbinding met het modem kreeg. Deze foutmelding klopte niet. Komt het nu voor dat de Interactieve TV Box geen verbinding maakt met je modem? Dan komt de volgende melding in je beeld: "Ophalen van IP-adres niet gelukt". Als je deze melding ziet, staat er een korte instructie bij. Sluit de kabel in de juiste poort aan en eventueel 10 seconden de modem en de Interactieve TV Box van de stroom.

Tulpstekkers en HDMI

Zodra de HDMI kabel samen met de tulpstekkers op de Interactieve TV Box waren aangesloten, werden de tulpstekkers gedeactiveerd. Een telefoontje naar onze Klantenservice loste dit al op. Met deze update is de bug gefixt en moet dit niet meer voorkomen.

Verbeteringen per 9 april 2018

  • Nieuwe functie: A la Carte
  • Top 20 films in het TV-menu
  • Oplossing lang doorlopende opnames
  • Verwijzing naar My T-Mobile Thuis bij invoeren TV-pincode
  • Oplossing balkje schijfruimte op de harddiskrecorder
  • Pop-up als je harddiskrecorder vol is
  • Het openen van een vergrendelde opname opent niet langer alle vergrendelde kanalen

Verbeteringen per april 2018

Bij T-Mobile Thuis willen we er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt TV kijken. Daarom hebben we weer een nieuwe update voor onze TV Boxen. In de nacht van 8 op 9 april zetten we deze update live.

Nederlandstalige meldingen

Nieuwe functie: A la Carte

Probeer je graag een maandje RTL Telekids of een gratis NPO Thema zender? Dat kan als je via je TV Box een zender 'A la Carte' huurt. Dit gaat heel eenvoudig met behulp van je TV-pincode. De gehuurde zenders zijn direct via de TV Box te bekijken en voor een periode van 30 dagen beschikbaar. De kosten hiervoor verrekenen we op je eerstvolgende factuur.

Het A la Carte aanbod vind je in het TV-menu via ‘On Demand’ > ‘A la Carte’

Top 20 films in het TV-menu

Op de overzichtspagina van het TV-Menu kon je altijd de nieuwste films zien. Voortaan zal het TV menu een selectie uit de top 20 populairste films tonen. Deze top 20 films zullen elkaar regelmatig afwisselen. Zo valt er altijd iets te kiezen!

Nederlandstalige meldingen

Oplossing lang doorlopende opnames

De afgelopen maanden kon het voorkomen dat een geplande opname een aantal uur langer doorging met opnemen. Zo raakte je Interactieve TV Box steeds sneller vol. Dit hebben we nu voor je opgelost.

Nederlandstalige meldingen

Verwijzing naar My T-Mobile Thuis bij invoeren TV-pincode

We hebben een aanpassing gemaakt aan het pincode invoerscherm. In het vervolg zie je hier ook de link staan naar My T-Mobile Thuis. Hier kan je namelijk altijd je TV-klantnummer en TV-pincode terugvinden, mocht je ze zijn vergeten.

Oplossing balkje schijfruimte op de harddiskrecorder

Het kon voorkomen dat je harddiskrecorder vol zat met opnames maar dat het balkje in het menu liet zien dat er nog ruimte was. Dit hebben we nu opgelost, als je TV Box vol is dan zal het balkje ook aantonen dat hij vol is.

Pop-up als je harddiskrecorder vol is

Vanaf nu krijg je een pop-up als je een opname inplant en je harddiskrecorder vol is. Hierbij krijg je de keuze om, indien van toepassing, alle geplande opnames, alle bekeken opnames of alle opnames ouder dan zes maanden te verwijderen. Zo heb je direct weer ruimte om je favoriete programma op te nemen.

Nederlandstalige meldingen

Het openen van een vergrendelde opname opent niet langer alle vergrendelde kanalen

Het kwam voor dat bij het ontgrendelen van een vergrendelde opname, je de met kinderslot vergrendelde TV-kanalen ook ontgrendelde. We kunnen ons voorstellen dat dit niet altijd de bedoeling is. Ook dit is nu dus voor je aangepast.

Verbeteringen per 1 november 2017

  • Nederlandstalige meldingen
  • Oplossing voor langzaam zappen
  • Oplossing voor opnemen van diverse kanalen
  • Activeren van doorspoelen en terugspoelen op Begin Gemist
  • Vernieuwde shop Film1
  • Doorspoelen/terugspoelen naar een specifiek moment

Verbeteringen per november 2017

Bij T-Mobile Thuis willen we er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt TV kijken. Daarom hebben we weer nieuwe software voor de Interactieve TV Boxen beschikbaar.

Deze software zal vanaf 1 november stapsgewijs worden geïntroduceerd. Zo zullen de eerste drie verbeteringen rond 15 november voor alle boxen beschikbaar zijn. De laatste verbeteringen worden rond 22 november klaargezet.

Nederlandstalige meldingen

Nederlandstalige meldingen

Tijdens het opstarten van de Interactieve TV Box worden voortaan Nederlandstalige meldingen getoond.

Wanneer er iets misgaat, zal ook een korte uitleg worden gegeven. Hierdoor kan je makkelijker zelf het probleem oplossen.

Foutoplossing bij opnamefunctie voor 23 Thema zenders

De afgelopen maanden was het helaas niet mogelijk om de opnamefunctie te gebruiken bij diverse themazenders. De nieuwe software zorgt ervoor dat dit opgelost is. Je kunt dus voortaan weer op alle TV-zenders opnemen!

Oplossing langzaam zappen

Er zat een fout in de software van de Interactieve TV Box waardoor het wisselen tussen TV-zenders soms lang duurde. Dit kwam voornamelijk voor wanneer je langere tijd naar een zender hebt gekeken en daarna naar een andere zender zapte. We hebben dit nu opgelost.

Zappen doe je met de en de knoppen

Doorspoelen op Begin Gemist

Nadat alle Interactieve TV Boxen de nieuwe software hebben ontvangen (rond 22 november), zullen we Begin Gemist uitbreiden met de mogelijkheid om terug- en vooruit te spoelen.

Mis je nu net dat ene moment, dan kun je gewoon even terugspoelen! Dit werkt op alle zenders met Begin Gemist. Maar je kunt nu ook vooruit spoelen bij meerdere zenders, zoals NPO. Handig als je op tijd naar bed wilt.


Doorspoelen op Begin Gemist werkt op de volgende zenders:
  • NPO 1
  • NPO 2
  • NPO 3
  • FOX Sports 1 Eredivisie
  • BBC First
  • BBC One
  • BBC Two
  • BBC World
  • NPO Zapp Xtra
  • Fashion TV
  • ZEN TV
  • Brava
  • Playboy TV

Vernieuwde shop Film1

De Film1 shop (indien je Film1 in je pakket hebt) heeft rond 22 november hetzelfde uiterlijk en dezelfde handige functionaliteiten als de Videoshop. Hierdoor wordt het nog makkelijker om een films of series te vinden.

Sorteer optie

Om het zoeken naar films binnen een genre eenvoudiger te maken, is het voortaan mogelijk om de titels te sorteren op:

  • Laatst toegevoegd (deze optie staat standaard aan – met nieuwste titel bovenaan)
  • Release datum (nieuw naar oud)
  • Alfabet (van A naar Z)
De sorteeroptie vind je zodra je een film genre hebt gekozen.

Alles in één oogopslag

De nieuwste en meest bekeken titels staan voortaan in het menu 'Films'. Hierdoor zal je eerst zien welke populaire titels beschikbaar zijn om vervolgens eenvoudig door te kunnen klikken naar de diverse film genres.

Vernieuwde shop Film1

Doorspoelen/terugspoelen naar een specifiek moment

Het is vanaf nu ook mogelijk om naar een specifieke moment (minuut/uur) te springen tijdens het kijken van On Demand content (opnames, films, series of Gemist programma’s). Zo bepaal jij precies vanaf welke minuut je kijkt of naar welke minuut je terugspoelt.

Hoe werkt het? Je wilt de film vanaf minuut 15 kijken. Toets op je afstandsbediening 15 in. Je ziet linksboven in beeld 0:15 verschijnen. Druk vervolgens op OK en je Interactieve TV Box springt naar minuut 15 van de film waar je naar kijkt. Wil je een uur vooruit? Toets dan een 1 in en daarna 00, dan komt er 1:00 linksboven te staan.

Verbeteringen per 15 februari 2017

  • Nieuw uiterlijk van Interactieve TV
  • Aanpassing in het TV-menu
  • Nieuwe Videoshop
  • Logo’s radiozenders

Verbeteringen per 15 februari 2017

Vanaf 15 februari 2017 is Vodafone Thuis T-Mobile Thuis geworden en willen we gelijk een aantal verbeteringen met jullie delen. Want ook bij T-Mobile willen we er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt TV kijken.

Deze wijzigingen worden doorgevoerd tussen 15 en 21 februari.

Nieuw uiterlijk van Interactieve TV

Nieuw uiterlijk van Interactieve TV

Voortaan zullen de TV-menu’s andere basiskleuren hebben. Verder hebben we een aantal leesbaarheidsverbeteringen doorgevoerd.

Aanpassing in het TV-menu

Aanpassing in het TV-menu

We hebben regelmatig gehoord dat het TV-menu niet logisch was ingedeeld. Daarom hebben we een paar kleine aanpassingen gemaakt, zodat alles voor iedereen beter te vinden is.

  • De optie Favorieten staat voortaan bij Instellingen
  • In het menu Live heten de opties TV en Radio voortaan TV kijken en Radio luisteren

Voor TV-boxen met een harddiskrecorder
  • De optie Opnames staat voortaan bij On Demand (en dus niet meer bij Live)

Nieuwe Videoshop

De Videoshop zal voortaan hetzelfde uiterlijk hebben als alle andere TV-menu’s. Daarnaast hebben we een aantal verbeteringen aangebracht om het vinden van films een stuk makkelijker te maken:

Sorteer optie

Om het zoeken naar films binnen een genre eenvoudiger te maken, is het voortaan mogelijk om de titels te sorteren op:

  • Alfabet (van A naar Z)
  • Laatst toegevoegd (deze optie staat standaard aan – met nieuwste titel bovenaan)
  • Prijs (laag naar hoog)
  • Release datum (nieuw naar oud)
  • Waardering (hoog naar laag)

Alle films in één oogopslag

De nieuwste en meest bekeken titels staan voortaan in het menu ‘Films’. Hierdoor zal je eerst zien welke populaire titels beschikbaar zijn om vervolgens eenvoudig door te kunnen klikken naar de diverse film genres.

Alle films in één oogopslag
Logo’s radiozenders

Logo’s radiozenders

Tijdens het luisteren van een radiozender kon je niet eenvoudig zien welke radiozender er op staat. Dat is soms toch best wel prettig. Daarom hebben wij ervoor gezorgd dat bij elk radiokanaal voortaan het bijbehorende logo getoond wordt.

Waar kan ik T-Mobile TV Anywhere downloaden?

T-Mobile TV Anywhere is te vinden in iTunes en de Google Play store. Je kunt ook op onderstaande links klikken om de app direct te installeren:

Let op: Per 15 maart 2017 zal de Vodafone TV Anywhere app niet meer werken. Zorg ervoor dat je de nieuwe app dus op tijd installeert!

TV-klantnummer en TV-pincode

TV-klantnummer en TV-pincode

Om T-Mobile TV Anywhere te kunnen gebruiken, moet je opnieuw inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode. Heb je deze niet meer? Dan kun je deze gegevens eenvoudig terugvinden in My T-Mobile Thuis (https://thuis.t-mobile.nl/my/instellingen/tv)

Wat verandert er?

Naast een nieuw uiterlijk zijn er aantal kleine zaken veranderd:

  • Ondersteuning vanaf iOS versie 9 (iOS 8.x vervalt dus). Voor Android verandert er niets.
  • Je kunt voortaan makkelijker door de tijdsbalk scrollen om een bepaald moment in het programma te zoeken
  • De functie om Twitter statistieken over een TV-programma te bekijken is verwijderd

Verbeteringen per 26 januari 2017

  • Verhoogde zapsnelheid
  • Teletekst pagina’s niet meer over elkaar
  • Verbetering van de HDMI-aansluiting

Verbeteringen per 26 januari 2017

Verhoogde zapsnelheid

We hebben diverse slimme aanpassingen gemaakt waardoor we de zaptijd voor de Entone TV Box flink hebben kunnen verlagen. Je gaat nu sneller van kanaal 1 naar 2 en 3 en weer terug. Erg fijn als je heel even wilt kijken wat er op het andere kanaal is.

Zappen doe je met de en de knoppen

Teletekst pagina’s niet meer over elkaar

In bepaalde gevallen werden teletekst pagina’s door elkaar heen getoond. Dan kun je de pagina’s natuurlijk niet lezen. Gelukkig hebben we dit nu opgelost en wordt elke pagina weer goed en leesbaar getoond.

Teletekst open je met de knop

Verbetering van de HDMI-aansluiting

In een aantal gevallen werkte de HDMI-aansluiting tussen de TV Box en bepaalde type TV toestellen niet goed, zodat er geen beeld getoond werd. Ook dit hebben we opgelost. Werkt het bij jouw type TV nog steeds niet goed, laat het ons dan even weten op ons Forum.

Verbeteringen per 8 december 2016

  • Duidelijke vermelding Begin Gemist
  • Verbeteringen opnamefunctie
  • Volledige programma-informatie leesbaar

Verbeteringen per 8 december 2016

Duidelijke vermelding Begin Gemist

Bij alle zenders waar Begin Gemist wordt aangeboden, wordt nu een extra melding getoond zodra je naar een zender zapt.

Begin Gemist start je met de knop op je afstandsbediening.

Verbeteringen opnamefunctie

De komende tijd gaan we diverse verbeteringen doorvoeren aan de opnamefunctie. Met deze update hebben we al de volgende verbeteringen doorgevoerd:

1. Melding 'harde schijf vol' wordt EERDER getoond

Voortaan wordt de melding dat de harde schijf vol is al getoond zodra deze op 90% zit. Dan kun je namelijk op tijd een aantal opnames wissen. Voorheen verscheen deze melding pas zodra de schijf 100% vol was en dat was niet altijd handig.

2. Melding 'harde schijf vol' wordt LANGER getoond

De melding werd ook te kort in het scherm getoond. Hierdoor had je niet altijd door dat de schijf vol was. Voortaan blijft deze melding langer in beeld staan én kun je vanuit dit scherm ook meteen naar de opnames toe om de boel op te schonen.

3. Vergrendelde opnames bekijken

Het kwam wel eens voor dat je bij vergrendelde opnames het kinderslot er niet meer van af kon halen. Hierdoor moest je altijd je pincode invoeren om de opname te kunnen bekijken. Dit hebben we opgelost, zodat je het kinderslot er weer helemaal van af kunt halen.

Volledige programma-informatie leesbaar

Wilde je weten waar die nieuwe aflevering over ging, maar je kon nèt niet de gehele programmabeschrijving lezen? Dat hebben we voor je opgelost. Voortaan kun je door de hele tekst scrollen, zodat je weet dat je die ene aflevering echt niet moet missen!

Programma-informatie toon je met de knop.

Handleiding voor het gebruik van T-Mobile Thuis TV

In onze handleiding vind je alles wat je nodig hebt voor het gebruik van T-Mobile Thuis TV. Met duidelijke afbeeldingen en handige tips.

We helpen je graag persoonlijk verder

Of bereik ons via:
0800-0092
Openingstijden zijn:
Maandag t/m zaterdag 7:00 - 22:00 uur
Zon- en feestdagen: 9:00-18:00 uur
Let op! Zorg dat je je bankrekeningnummer bij de hand hebt, zodat we je sneller kunnen helpen.
Stel je vraag via ons Forum
Stel 24 uur per dag je vraag aan onze online community
Ga naar ons Forum